Riskinformation

Historisk avkastning är ingen garanti för framtida avkastning. Pengar som placeras i fonder kan både öka och minska i värde. Det är inte säkert att du får tillbaka hela det insatta kapitalet.

Pressmeddelande: Cliens anställer hållbarhetsansvarig

I veckan välkomnade vi Emir Borovac som hållbarhetsansvarig

Emir Borovac, CFA, tillträdde tjänsten som Hållbarhetsansvarig på Cliens Kapitalförvaltning den 3 februari. Den nyinrättade tjänsten innebär ett övergripande ansvar för att samordna, utveckla och driva bolagets samlade hållbarhetsarbete.

- Jag ser fram emot att börja i ett dynamiskt bolag som Cliens. Förhoppningsvis kan vi tillsammans hitta intressanta bolag och effektiva investeringar som bidrar till att lösa några av vår tids största frågor, som t.ex. klimatfrågan. Att göra detta inom ramen för en så kompetent kapitalförvaltare gör det hela ännu mer spännande och inspirerande säger Emir Borovac

- Det är naturligt och självklart för oss att utveckla vår verksamhet på ett miljömässigt och hållbart sätt. Vi har kommit en bra bit på vägen men vill mer och därför har vi anställt en engagerad och erfaren person med dedikerat ansvar för frågorna. En robust hållbarhetprocess är även ett viktigt konkurrensmedel och vi vill stärka vårt kunderbjudande för att ligga i framkant i branschen. Emir blir en utmärkt förstärkning både för vårt förvaltarteam och för bolaget i stort, säger Lena Wallenius, VD på Cliens Kapitalförvaltning

Emir Borovac kommer närmast från Nordea där han i sex år varit analytiker i Responsible Investment teamet, framförallt med de fonder som fokuserar på hållbarhet.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Lena Wallenius, VD
E-mail: lena.wallenius@cliens.se

Tomas Henriks, Marknadschef
E-mail: tomas.henriks@cliens.se

Kontaktuppgifter:
E-mail: emir.borovac@cliens.se

Hur blir jag kund?

Du kan köpa våra fonder direkt hos oss eller vända dig till någon av våra samarbetspartners och handla fonderna via deras fondtorg. TILL KÖP & SÄLJ-SIDAN

Cliens månadsbrev Kostnadsfritt

Var först med att ta del av vår unika marknadsrapport, sammanfattning över månaden som gått och våra utsikter på framtiden.